www.svampe.dk

Foreningen til Svampekundskabens Fremme
Dato og tid er man aug 20, 2018 1:40 am

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Svampebøger foræres bort
Bruger

Geografisk sted: Silkeborg
Jeg er kommet i besiddelse af 4 tyske svampebøger, som det var den afdøde ejers hensigt at ville forære bort.

De kan derfor afhentes enkeltvis eller et par sammen hos mig, eller sendes mod betaling af portoudgifter.

Bøgerne er i god stand, dog med nogle streger og et par noteringer. Jeg har ingen fotos af dem, men en kort beskrivelse:

1. Pilze unserer Heimat, Forlaget Godrum 1977, skrevet af den tjekkiske mykologi Aurel Dermek, ca. 400 sider i lommebogsforat, med 323 arter (2 pr opslag), tekst modsat på samme opslag, fotos af rimelig kvalitet, taget i felten. Navne på tysk og latin.

2. BLV Bestimmungsbuch, Pilzführer, af Ewald Gerhardt, 245 vigtige spise og giftsvape i 267 farvefotos, München, 1981. Feltfotos af god kvalitet. Tysk tekst, navne på tysk, samt videnskabelige navne (latin).

3. Pilze (Bestimen und erkennen leicht gemacht), forlaget Benziger, tysk udgave 1982. Skrevet af Umberto Nonis (fransk). 168 fotos af rimelig kvalitet.

4. Der Kosmos-Plzführer, Tysk udgave 1985, skrevet af de tjekkiske mykologer M. Svrcek og J, Kubicka (original tjekkisk udgave 1979). 448 fotos, 4 pr. opslg, med kort tekst på modsatte side, farvefotos af vekslende kvalitet. Tysk tekst, med svampenavne på tysk og latin.

Interesserede bedes svare snarest :)

mvh, Torbjørn

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time