www.svampe.dk

Foreningen til Svampekundskabens Fremme
Dato og tid er tirs jun 19, 2018 9:53 am

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Test af forum
Bruger

Geografisk sted: Bagsværd
Dette er en test af svampeforum samt en anmeldelse af dets funktionaliteter.
Vi starter med det banale/basale, brugerfladen er brun som Mykomarathon, fint nok men ikke mit valg af farve, foretrækker lysere nyancer eller hvid.
Selve brugerfladen er opbygget som en række knapper der aktiverer html-koder i teksten. Fint nok, men allerede der står en del brugere af. Det betyder mindre for skrifttyper men hvad med billeder og URL.
Jeg mener at det er helt centralt at kunne lægge et billed ind uden den store programør-eksamen, og her skal man selv placere et billed på en web-opkoblet server og kopiere adressen ned mellem [img]og[/img].
Det er også fint, men langt de fleste vil stå af allerede her. Er det ikke muligt at få en funktionalitet som f.eks. på fugle og natur-siden, hvor programmet selv gennemser ens PC for billeder og står for downloading?
Som alternativ: Hvis det muligt at gemme billeder på egen PC i et format som kan uploades bør det beskrives. Hvis man skal have det ud på en webserver bør det vel også beskrives selvom mange nok vil have svært ved at håndtere så megen IT-info. Desuden vil det være vældig fint med en beskrivelse af format, opløsning og lidt om optimering af billeder.

Knapperne quote, code, list, list=? ved jeg ikke hvad man skal bruge til, de bør forklares nærmere.
I profilen er der også et par spørgsmål som kræver en nærmere forklaring: ICQ-nummer og AIM-adresse.
Smilies er vel noget mange synes om selvom jeg synes de er lidt overflødige 8)

Endelig skal du nok også forklare hvad tilføj en afstemning går ud på og hvad en afsteminingsmulighed er.
Her en test af et billed downloadet på fugle og natur: Billede

Generelt synes jeg systemet er godt og ser frem til at det kommer i drift, især hvis billed-delen forbedres
mvh,
Henrik

Titel:
Bruger

Hej Henrik

ICQ og AIM er ligesom MSN Messenger og Yahoo Messenger vennelisteprogrammer. Man kan se på sin computer, hvilke af ens venner (tilmeldt disse programmer) der har computeren åben og er tilkoblet Internettet, så kan man snakke med dem online i realtime. ICQ står for I Seek You, AIM står for America OnLine Instant Messenger.[/list]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time