www.svampe.dk

Foreningen til Svampekundskabens Fremme
Dato og tid er lør feb 24, 2018 1:32 am

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Bruger

Geografisk sted: Silkeborg
På Fugle og Natur har det den sidste måneds tid været meget diskuteret om Sarcoscypha coccinea og S. austriaca kunne kendes fra hinanden på økologien. Jeg har arbejdet specielt med det i forbindelse med revision af en række ældre fund på F&N samt under udarbejdelse af et beskrivelsesark for S. coccinea i F&N´s felthåndbog.

Selv har jeg diskuteret det med Thomas Læssøe og andre, og har måttet ændre mening til at de økologiske forskelle er for usikre til en rimelig artsbestemmelse.

Derfor vil jeg gerne opfordre til at Sarcoscypha-arterne for fremtiden bliver validerede, hvilket de også bliver på F&N.

Vi er 3 mennesker tilknyttet både Svampeforeningen og F&N som har i sinde at lave en artikel herom, hvor vi inddrager materialet fra næste sæson (og meget gerne også tørret materiale). Målet er at bedømme om der er sammenhæng imellem hvilke Sarcoscypha-arter der findes i forskellige, rimeligt veldefinerede plantesamfund, samt at checke lindebevoksninger i det sydligste Danmark for evt. forekomst af S. jurana i DK.

På arbejdsgruppens vegne

Torbjørn Borgen
Sensommervej 142
8600 Silkeborg

Email. torbjoern.borgen@mail.dk

Titel:
Bruger

Geografisk sted: Fløng, Sjælland
Jeg regner med at vi fordeler arbejdet med at kigge på fundene, samle beskrivelser af voksesteder/økologi. Tørrede fund kan således også sendes til mig.

Hvis der er nogen der "ligger inde med" pragtbæger lokaliteter på lolland, falster eller møn vil jeg meget gerne høre om disse. Særligt interessant er det disse kan kobles med Lind (Tilia sp).

Søren Langkilde Madsen
Fagerbo 59
2640 Hedehusene

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time