www.svampe.dk

Foreningen til Svampekundskabens Fremme
Dato og tid er søn maj 27, 2018 11:05 am

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Bruger

Geografisk sted: Viborg
Jeg var i Lindum Skov (nord for Viborg) i går den 2. januar 2007, for at få lidt frisk luft ovenpå julens glæder.

Travende dér gennem skoven flakker øjnene jo frem og tilbage for at finde lidt svampe, sådan de mere vanlige 'vintersvampe' forstås, som fx lædersvampe, læderporesvampe mm. - og der var masser og flotte er de lige nu.

Men jeg blev endda meget overrasket over, at finde nedenstående svampe i fineste kondition:
Anis-Savbladhat, Grå Troldkølle (et mega eksemplar), Galderørhat!, Tåge-Tragthat, Alm. Munkehat, Skov-Rødblad, Flammeskælhat og Okkergul-Skørhat.

Naturen er da vist helt af lave, for dét er da vel ikke almindeligt at finde de arter på den her tid af året? :roll:

mvh.

Titel:
Site Admin

Jeg er ikke så overrasket over at førne- og vednedbryderne bare bliver ved så længe temperaturen passer dem. Men det er lidt sjovt at også mykorrhizadannerne dukker op (Galderørhat, Okkergul Skørhat) og stadig er friske. Der er også folk der melder Vårmusseroner nu! Så nogle af forårsarterne er også blevet snydt! Gad vide om vi får første morkel i januar i år?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time